Facilitaire dienstverlening

De facilitaire dienstverlening kent lage toetredingsdrempels, waardoor de concurrentie en prijsdruk hoog zijn en de marges laag. Bedrijven proberen door fusies, overnames en samenwerkingsverbanden de kosten te reduceren en de marges te verbeteren.

De ontwikkelingen in de facilitaire dienstverlening in het kort:

  • Lage toetredingsdrempels.
  • Hoge concurrentie en prijsdruk.
  • Nadruk op fusies, overnames en samenwerkingsverbanden.
  • Klanten zien facilitaire services – zoals schoonmaak – als een commodity.
  • Ondernemingen moeten hun onderscheidende vermogen en toegevoegde waarde benadrukken door bijvoorbeeld te kiezen voor verbreding of specialisatie, zoals reiniging bij calamiteiten of in de gezondheidszorg.
  • Binnen de interne werkprocessen is ruimte voor verbetering.

Wat kan Normec voor u betekenen?

Certificering door Normec draagt bij aan zowel uw onderscheidend vermogen als aan een efficiëntere en effectievere bedrijfsvoering. Tel uit uw winst !